måndag 2 februari 2009

Lyckan kommer lyckan går

Om solen lyser sjunger dagen. Det behövs bara några solstrålar för att en bottenfrusen tant ska börja tina upp och känna sig lycklig.
Lycka är annars liksom kondition , en färskvara. Enligt forskning på området kan man tänka sig lycklig, glada miner liksom sura smittar likt en snorförkylning på dagis. Surkartar kan fördärva arbetslusten i en hel arbetsgrupp. Det har jag efter lång tid som arbetssäljare erfarit. Jag har även fått energi av en och annan positiv kollega. För övrigt lever optimisten längre än pessimisten , det kan vara värt att veta.
Sju känslor styr våra liv och det är bara en som är positiv, det gäller att fylla på livet med det som gör oss glada.

Tips för en god nattsömn: (det fungerar i alla fall för mig)
Tacka för dagen, kanske den inte alltid blev helt perfekt men förhoppningsvis har jag glatt min omgivning mer än jag förargat den. Och jag har gjort så gott jag kunnat.

Inga kommentarer: