torsdag 5 februari 2009

Fattiga och rika

Hur många mentalskötare går det på en direktörslön? Han (sällan tjejdirektören) tjänar MINST lika mycket som 18 industriarbetare!!! Jag säger bara, plocka av dom pengarna och anställ fler människor, skapa företag som är till gagn för mänskligheten. Nu!!

Blir man lyckligare med mycket pengar?? Har aldrig provat men det finns forskning (ja, vad forskar man inte om i dag) som säger motsatsen. För min del håller jag mig till min goda vän, Doris visdomsord: Rik nog som nöjd är. Det har blivit sagt tidigare i denna blogg men det tål att upprepas.
Men jag är definitivt inte nöjd med rofferiet som många girigbukar i samhällets toppskikt gör, för det är på bekostnad av andra människors välfärd. Det ska vi aldrig vara nöjda med.

Kan någon uppfinna en ny årstid, vinter light?

1 kommentar:

kaj-sa sa...

åååå den årstiden hade suttit så gott