söndag 15 februari 2009

Eftertanke

Kylig och vacker har helgen snart passerat. I går blev det en tokjoggingtur efter ett litet halvhjärtat yogapass, det fick duga. Sedan långläsning och TV-häng, med ett trevligt middagsavbrott med hemkommen son. Bönbiffar med stekpotatis och rödvinssås frestade jag med. Gott, nyttigt och billigt, så ska mat vara enligt mitt förmenande. Björn Skifs har dock sagt i ett TV-program, "Det avgörande för en lyckad middag är inte vad man har på bordet utan vad som sitter på stolarna"Men hos mig stämde båda kriterierna. Trevligt och gott blev det.

Jag tog en rask promenad på morgonen vilket bidrog till att tankarna dansade ringdans framåt och bakåt i tiden. Henric Tikkanens ord "framme är vägen tillbaka att gå" äger nog sin riktighet, men eftersom jag har för avsikt att bli minst 108 år hoppas jag att det finns många längtor kvar att erövra även om en och annan minneskaramell är god att suga på.
Som bonus kan ju en och annan utmaning dyka upp och rufsa till vardagen.

Livet ska levas till the bitter end.

Inga kommentarer: