söndag 22 februari 2009

Veckoplanering

Jag vaknade som lilla molnets syster i morse. Sömnen hade knorrat under natten, det sätter sina spår. Att sova gott, äta bra mat och lagomt, snabba promenader i dagsljus, är bra saker att rensa bort dystertankar med. Jag nöjde mig med en kaffemugg och bregottmacka, det hjälpte.
Jag har läst någonstans att vi tänker 50.000 tankar varje dag. Hur det nu går till att räkna ut det. Men ialla fall så kommer de negativa per automatik medan de positiva kräver att vi anstränger oss. Jag kan tänka mig att vaccinera mig mot tristtankar. Om det är möjligt.

Jag tar en tjuvglutt på nästa vecka. Måndag är jag ledig, tvätt och omplantering av gröna växter har jag inplanerat under dagen. På kvällen blir det alliansmöte i Bodenbo där jag sitter som ersättare. Som avslutning på dagen ett gympapass på Hildursborg.
På tisdag ska jag smälla i mig årets enda fetsemla. Kanske med varm kanelmjölk.
Onsdag studiecirkel med arbetsgruppen i motiverande samtal, kul och lärorikt. Sedan tokshopping i Luleå, det är ju lönedag!
Torsdag hamburgarfrossa med barnbarnsflickor och meföljande föräldrar och styrkegympa som efterrätt.
På fredag kommer Lena och då blir det vinprovning.

Lördag och söndag kan få överraska.

6 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

vilken trevlig vecka det ser ut att bli.
du kan ju byta ut de negativa tankarna med tankar på mig och att jag kommer hem om mindre än en månad, det borde vara ett relativt lätt byte.

kul att lena kommer.

och tokshopping.

vi ska åka till stockholm med klassen om ca 2 veckor, DÅ blir det tokshopping och titt på utställningslokal och tryckeri.

allting drar ihop sig men jag är ganska glad fast ledsen också, när jag tänker på johan. det är så märkligt, hur ont man får i sitt egna hjärta när man vet hur ledsen man gör någon annan. vilket elände va.

nu ska jag fortsätta skriva ut. jag måste fokusera.

vi hörs, hoppas du ringer i eftermiddag, så ska jag berätta om den goda fisksoppan jag och lina lagade igår.

u sa...

Hoppas att en oplanerad visit av minsta barnbarnet lyste upp!

/svärdottern

PS: vågar du läsa detta: skitmamman.blogspot.com

Gittan sa...

Älskade flickan min,tanken på dig tar udden av alla surtankar.

Gittan sa...

Är kanske jag en skitfarmor....

u sa...

Naturligtvis finns det ingen Skitfarmor. Men jag kan skriva in en om du vill?

/svärdottern

Anonym sa...

Gärna, och då som superskitfarmor. OBS! Hopskrivet.