lördag 7 februari 2009

Mixat

I morse fick jag lov att koppla på autopiloten inför morgonpromenaden. Det blir konsekvenser efter en damafton med vin och fetskvaller. Men det är trevligt och livsnödvändigt med sådana träffar.
Vädret var inte nådigt, -20 grader och nästan snöstorm. Den kombinationen borde förbjudas. Fast å andra sidan är inte blidväder i februari något att bli så till sig åt för i min årstidspraktika står det "om Göja (februari på forntiden) skakar tröja kommer mars med kyla och vinter"
I samma bok står att läsa att svanarna har ett eget bankkonto som skapades efter isvintern 1929 som ska användas till mat och halmbäddar åt de vackra skapelserna när kylan sätter in. Önskvärt vore att ett liknande konto finns för alla uteliggare. De är nog i samma situation.

I morgon är det ett år sedan vi tog farväl av världens bästa storebror i Kiruna krematorium. Han tog med sig sin del av vår gemensamma barndom, min del har jag slagit in med guldsnören.

Den hårdaste av alla domar är ålderdomen. Måtte jag aldrig bli dömd.

Inga kommentarer: