onsdag 29 september 2010

Horoskop

Dolda av vassen guppar "mina" änder kärleksfullt


Plötsligt låg den bara där och blänkte lite okynnigt, den lilla tvättstugenyckeln. Den som varit försvunnen sedan försommaren och som förorsakat ett hysteriskt letande. Nyckeln hör till en liten cylinder som man markerar sin tvättstugetid på. Skulle jag aldrig få tillträde till tvättstugans heliga mark igen? var min oroliga fråga. Nå, nöden är uppfinningarnas moder, en liten gul klisterlapp blev lösningen innan snällvaktis kom med en ny cylinder och TVÅ nycklar till densamma. Det var då, ett par dagar senare, som den lilla odågan tittade fram på botten av TVÄTTKORGEN!!!
Nu läser jag dagens horoskop i NSD " Dagens glada överraskning tycks bestå i att något du trodde var borta för tid och evighet plötsligt dyker upp igen".
Hoppas att det är min lilla japanska radio som dyker upp efter sitt lilla äventyr, men tyvärr får jag ta astrologens budskap med en nypa salt, för romanser har frikostigt utlovats av samme person och det har jag inte sett röken av.


I kväll blir det skrivargruppsträff igen. Sju sidor har jag fått till av min livsberättelse, minneslådan tycks bottenlös.

Inga kommentarer: