måndag 20 september 2010

Efter valet

Det gick åt pipsvängen. Fyra år till med ett gäng välfärdförstörare vid makten. Hur sjutton går det till att lura "vanliga" människor att rösta på moderat politik? Ska verkligen alla få rösta? Kanske man skulle införa en slags röstningstentamen. Och OM man klarar provet skulle man få erhålla ett betyg i rösträtt. Undras hur många ...
I kommun och landstingsvalet var jag otrogen mitt parti, det erkänner jag. Det är personligt och handlar egentligen inte om politik utan vilka som kandiderar. Personvalet har blivit viktigt även för mig. Jag röstar inte på taskmörtar.
Nu kommer en tid med rannsakningar och analyser. Vem ska få stå till svars? Syndabockar kommer att utses och några kanske får ställa sig i skuggan. Suck, men ingen blev skjuten i alla fall.

1 kommentar:

pyrola sa...

Citerar Stickan Andersson: "Tro inte att folk är inte dumma, dom är dummare".