torsdag 9 september 2010

Färdigröstat

Jag har förtidsröstat, bekvämt att få möjlighet att göra det när det passar mig. Precis så vill jag ha det. Göra saker när lust och motivation finns på plats inombords samtididigt. Nu kan man inte alltid få det, det måste ändå vara lite ordning och reda i tillvaron och världen snurrar som bekant inte kring min vänstra axel. Men i saker som amning ville jag när den tiden var aktuell i mitt liv, vara suverän att bestämma. Därför var det klumpigt av Lars Ohly att föra fram bröstpumpen som möjlighet i sin iver att halvera barnledigheten. Låt för jösse namn föräldrarna bestämma själva. Barnledigheten är ändå så kort. Ändå fick Vänstern min röst i riksdagen. Jag har ju ammat färdigt.

Gårdagens "Uppdrag granskning" handlade om ett demensboende i Piteå. Om hur de gamla blir lämnade ensamma under natten. Blir jag överraskad, nä, jag har varit i branschen. Gamla sjuka lever i demokratins utkanter, utom i valtider. En stor eloge till personalen på Öjagården som modigt pekat på bristerna.

1 kommentar:

pyrola sa...

Färdigammat här också, så det blir som vanligt med valet. Trots Lasses bröstpumpande fru. Blir mörkrädd när jag tänker på vad som eventuellt väntar oss , både efter valet och senare i livet.