torsdag 23 september 2010

Oro

Oj vad det räknas röster i landet just nu. Ett parti får plötsligt en extraröst på ett annat partis bekostnad. Ogiltiga röster blir giltiga som genom ett trollslag. Rena snurren verkar det som. Är det någon som vet hur det ska vara?
Natten har varit kort och orolig. Månen bråkade och svammeldrömmar har stört sömnen. Jösses vad min hjärna hittar på när den får jobba ostörd från min kontroll.
I kväll ska jag träffa gänget i skrivcirkeln, som vanligt känner jag lite oro inför mötet med oträffade människor, ändå en helt naturlig känsla. Om vi var utan ångest och oro inför det okända hade vi för längesedan varit utplånade som art. Men vi kan bara komma över obehagskänslan genom att våga granska den i vitögat. Vad skulle kunna hända i kväll, känns som en rimlig fråga. Det värsta vore om mina cirkelkompisar avslöjade min bristfälliga skrivarförmåga och hånade mig därför. Men nä, de flesta är för väluppfostrade för det. Det kommer att gå bra, det kommer att gå bra, det kom ...
Mer att vara rädd för, tandläkartiden klockan nio. I dag, tokvåndans dag.

Inga kommentarer: