måndag 27 september 2010

Måndagmorgon

Det känns tryggt med frost på gräset på morgonen, det ska vara så vid denna tidpunkt. Då är det lite ordning på naturen i alla fall. Även om mycket annat i den är i gungning.
Jag har inte hunnit så långt med "mittlivskrivande" men har ändå börjat fundera på hur jag ska avsluta det hela. Det är lika svårt som att formulera de första trevande bokstäverna. Nu talar jag bara i egen sak.
Kanhända citat från "Historiens underbara värld" av Carsten Rytty, vara inspirerande.
Tex den här: År 258 dömdes den romerske prästen Laurentius till döden för att vägrat lämna kyrkans skatter till staten. Laurentius straff var att han skulle stekas på ett glödande halster. Efter en stund på halstret sade Laurentius "Jag är mör på den här sidan. Ni kan gott vända på mig".
Nå, så drastiska blir inte mina slutord men jag får fila på det. Ryttys bok kan jag för övrigt rekommendera den är en trevlig källa om man som jag älskar lite udda läsning.

Nu en bråttommorgon. Ledigveckan är slut.

Inga kommentarer: