tisdag 21 september 2010

Höststädning



Ledigveckan har tappat en dag. Det gäller att hålla fast tiden så allt planerat blir gjort. I går blev jag överraskad av min vän Doris med blomma och tårta! Bara därför att min simpla insändare blev publicerad i morgontidningen. Gulle dig Doris.
I dag ska fönster putsas och gardiner bytas och ... men det är trevligt att få ordning både i hemmet och på tillvaron.
Sverige är omruskat efter valet. Fulpartiet har etablerat sig i maktens boning. Hur gick det till kan jag undra. Kanske på grund av att de tystats ner i debatten. Kanske det var fel taktik. Min absoluta övertygelse är att det är bättre att folk får ställa sina frågor annars blir det bara dom egna föreställningarna om tingens ordning som blir rådande. Det kan bli väldigt fel.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Du ska få tårta av mig åxå, när jag kommer. Har hittat några härliga veggorecept som ska provas då. Som sagt...förbaskat bra rutet ang. Piteås äldreboende och alla övriga "ättestupeförvaringar" för den delen...

Gittan sa...

Tack gullena