söndag 1 november 2009

Grattis tll min store son.




Bilder tagna 31/10


November, kommer av latinets novem som betyder nio. Men är den elfte månaden i den nuvarande kalendern. Den kallas också helt riktigt för vintermånaden.
I dag för 43 år sedan föddes han min äldste son. Bråttom hade han ut i världen. Efter 33 veckor bankade på dörren och ville bli utsläppt. Så liten och pyrig, men ändå redo.
Nu är han vuxen och har egna barn som jag har lyckan att vara farmor till.

Min förkylning kommer och går som vore den en familjemedlem, men nu tror jag att jag säger upp bekantskapen med den objudna gästen. Jag vill inte slösa min tid på att känna mig justerad.

3 kommentarer:

pyrola sa...

Mycket fina foton. En ny Borg Mesch i vardande?

Gittan sa...

Tack, jag brås kanske på Ida hi hi

pyrola sa...

Det är tvärtom. Du blommar lite sent bara. Tänk om vi haft mobiler/digitalkameror förut. Då hade du varit en klart lysande stjärna på fotografhimlen.