lördag 31 oktober 2009

Helgtankar


Alla helgon firar i dag. Då smyckas gravarna och vi uppgradera våra släktingar som när de dör tydligen blir helgon. Eller hur det nu är. Vackert brukar det bli på kyrkogården. Själv har jag ofta min döde bror vid min sida. Nu för tiden håller han med mig om allt jag säger. Fast nog önskar jag hellre ...
I min Årstidspraktika står det "Att om inte vintern kommer vid Helgamäss skridande (i dag) , kommer den vid Andersmäss ridande". Anders firar sin dag den 30 november då har vi nog ett rejält snötäcke här i Boden kan jag tro.

Jag har startat en vetenskaplig studie på mig själv. Eftersom mina leder här och där blir allt stelare, tänker jag ta till mig en artikel jag läst en gång. Den handlade om att spannmål inte är någon lysande föda om man har reumatism. Kanske det är en gammal villfarelse, men jag har bestämt mig för att ta bort alla spannmålsprodukter under tolv veckor. Två har redan gått nu återstår bara tio. Jag är vid gott mod härvidlag, allt för vetenskapen.
Rapport följer.

I förrgår invigdes vår Galleria Enter. Den blev överraskande fin. Ett Mammons tempel, men det ståtar i Boden och ger den egna handeln en välbehövlig skjuts. Själv har jag redan gjort en insats.

Inga kommentarer: