tisdag 13 oktober 2009

Tantvarning

Månen ritar ett G på himlen. Det betyder inte att den är på gång utan det motsatta, den går sin väg en stund.
Jag vaknade i vargtimmen, hade sovit färdigt strax vid 4. Pelargoner i fönstret och tidiga morgnar = tant. Jag har verkligen blivit en sån där. Fast vill jag? Tanten har dåligt rykte som att vara en sur vuxen dam med skägg. En sån beskrivning värjer jag mig mot. Inuti finns fortfarande en rebellisk jänta som minsann ... Jag vill fortfarande "rocka loss".
Oscar Wilde lär ha sagt; "livet är för viktigt för att tas seriöst", gogubben kanske tänkte på oss tanter.
Dagen ska ägnas åt arbete och lite flyttstäd på eftermiddagen.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Vad är egentligen en tant? Lite luddigt det där, hellre tant än kärring i alla fall.

Gittan sa...

kanske tanten borde uppgraderas i stället. Få högre status. Det borde vi mogna brudar se till!!