söndag 18 oktober 2009

Minnesresa


Tolv timmar tog det att städa ut tjugofyra års familjeliv. Men nu är allt nedpackat (det mesta, något slängt, nej Ida ALLA dina saker finns kvar(nästan) och flyttat. Några tårar följde med, i framförallt packlådan med julsaker. Julkrubban har vi delad vårdnad om. Jesusbarnet tror jag också att jag har stoppat i någon ficka eller påse. Han dyker säkert upp vid juletid.

Det är många fina och roliga minnen som väcks när man rotar i den goda kärlekstiden som rådde när barnen växte upp. Mätlängdstrecken på dörrkarmen i hallen "glömde" jag att gnugga bort. De stör säkert ingen.

Johansson har fått en permanent plats på sekretären som jag tagit hand om. Det blir en bra tillvaro för Johansson.


Änderna har gudilov lyft från isen och kvackade till avsked i går morse när jag passerade bron.

I dag ska jag umgås med mina trevliga partikamrater en stund. Det blir nog en morsom Luledag.

Inga kommentarer: