måndag 26 oktober 2009

Skrakar och krakar

Storskraksbesök i går


Mina sista ord i går kväll på facebook blev; det som inte dödar, härdar. Det uttryckte min känsla efter ett möte med människor som jag har både tyckt om och har haft respekt för. Respekten kanske finns kvar eftersom livet har uppfostrat mig att oavsett ... Men jag har verkligen slutat tycka om dem. UTAN att klandra mig själv. Visserligen är man "två i en tango" men i den här dansen tas det för många otaktssteg. Och vi trampar på varandras tår hela tiden.


Nu har min vän Lena återvänt till sitt liv i Kiruna, kom snart tillbaka kära du. Kirunaprat är trevligt mellan varven. Snart ska jag själv göra en sväng till min gamla hemstad. Jag har bestämt mig för att fokusera på trevligheterna som finns i livet. Mitt motto är fortfarande att om det är till 80% bra i tillvaron, duger det gott.
Om två månader är det annandagjul. Dit längtar jag.



2 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

varför inte längta till självaste JULafton istället?

Gittan sa...

nä.vvj= våga vägra jul =)