fredag 6 november 2009

Barntankar


Barn från en annan tid

Tre veckor har gått utan en endaste brödsmula eller någon annan spannmålsprodukt. Det har gått över hövans bra. Dock känner jag inte att mina arma leder är följsammare, men det återstår nio veckor.

Mina arbetskollegor och jag, vi var väl cirka nio personer i varierande åldrar, pratade om våra relationer kring barn, på personalmötet i går. Några av oss har fortfarande småbarn en del har tonåringar och så vi, vars våra små ättlingar flyttat hemifrån och om hur stor saknaden blir efter dem. Så upplever nog de flesta föräldrar. Ångest och ängslan är ständiga följeslagare från den stund ens barn är fött. Men ändå dominerar glädjen över att de finns. Jag är glad över att jag lyckats med mitt moderskap att mina barn var och en, kan välja sin egen tillvaro.

I dag är veckans sista arbetsdag, tack för det.


Inga kommentarer: