lördag 28 november 2009

Nattsällskap


Två sockerflingor har somnat. Jag får mysigt sällskap i natt. Trångt och varmt och ... alldeles alldeles underbart.

Vi har plockat fram lite julpynt fast under några förvirrade tjugo minuter trodde jag att min adventstjärna och ljusstake försvunnit i svarta hålet, men de fanns i källaren prydligt nedstoppade i en kartong. För övrigt har mitt reselakan från Sidenselma återvänt från sin resa. Okej då, det hade gömt sig under julgardinen. Allt som inte är stulet ...


Dagen har till stor del ägnats åt ett möte i Distriktstyrelsen tillsammans med kloka rediga människor. Så skulle alla möten vara.

2 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

sötnosar.

vem har de fina tomtarna? jag saknar de små tomtarna. och jag saknar lukten i skåpet där alla julsaker är. de luktade något särskilt, visst?

Gittan sa...

Jag har tagit med mig två kökstomtar du vet de som du och Fredric alltid "bråkade" om. Nu står de prydligt uppradade på min tavellist