söndag 22 november 2009

Veckoplaner

Uppdragen ligger bryggan och minns.

Morgon, äntligen morgon. +-0 och snart väntar en hälsoinvesterande långpromenad. Öron, händer fötter ansikte och hud är masserade efter ett schema, nu flödar oxytocinet fritt i hela kroppen och jag känner mig i morsom form. I kväll ska min vän Sylvia och jag ta ut färdriktningen för en vandringsresa. Kanske Kreta kanske Mallis, någon gång i maj.
Gullefjun verkar ha det gott i Canada. I går kväll träffades vi igen. Hon har inte förvandlats till någon Canadick utan ser ut som hon brukar. Det lugnar ett oroligt modershjärta.

Min grovplanering för veckan: studiecirkel på tisdag, Lars Winnerbäck på onsdag, gympa på torsdag, distriktstyrelse på lördag och sockerflingor på lördagkväll till söndag. Veckan är intecknad det känns som en garanti för överlevnad.

Inga kommentarer: