onsdag 25 november 2009

Vaken


En till tjorvnatt är avverkad. Klockan tre hade jag sovit färdigt. Nåja, då kan många tankar tänkas innan dagen börjar. Nattankar ekar lite tomt visserligen men de går att ges innehåll om man anstränger sig. Vad har då jag funderat på? Ja, efter orostankar kring barnochbarnbarn och närskajaghinnasättaoppjulenochbakamedsockerflingorna tänkte jag på en artikel jag läst i ETC på nätet. Den handlade om sjukförsäkringssystemet som i sig verkar ha åkt på en riktig svinig influensa smittad av den sittande jäkla regeringen. Sjukförsäkringen är tydligen kraftigt överfinansierad men ändå ska inte människor få ut ersättning när de blir sjuka. Utan blir utförsäkrade men ska ändå fortsätta att betala till denna försäkring. Läs artikeln i sin helhet på ETC:s hemsida.


I dag bokar vi resan, Sylvia och jag. Och i kväll, i kväll Lars Winnerbäck.

Inga kommentarer: