fredag 31 juli 2009

Lagom


Trevande har dagen börjat. Det är tidig morgon och dimman döljer "min" fontän. Klockan är halv fem, redan har jag druckit kaffe och läst tidningen. Det är mycket som ska hinnas med, tiden hugger mig i hälarna ideligen.

Gullefjun har fixat en trekronorsresa till Kiruna, tack älskade flickan min. Jag SKA lära mig fixa det själv nästa gång eller nästa...


Juli har snart passerat, det har varit en lagom bra månad för min del. Lagom med sol, lagom med trevligheter. Lagom är ett bra ord. Är man lagom duger man i alla sammanhang.


Renfanan, gul och grann, har tagit vid när midsommarblomster och rödbläran börjat krokna.
Det är en gammal läkeväxt med egenskaper som nerv- och magstärkande, lösande och svettdrivande. Det sistnämnda kan en tant i övergångsåldern undvara. Det är en vacker växt som tyvärr luktar renpiss.
Kanske ska man vara på sin vakt när något eller någon är olagomt vacker.



Inga kommentarer: