tisdag 7 juli 2009

Rollspel


Samtidigt som jag överförde bilden av lilla Lova, spelade radion "jag vill tacka livet". Så väl det passade. Jag är glad att släktträdet växer trots en och annan vissnad gren. Lova är min systers barnbarn, och jag är gammelmoster. Det låter förfärligt, gammelmoster, men det är jag gärna till denna gullunge.

Jag har för övrigt många roller, dotter, dotterdotter, sondotter, systerdotter, brorsdotter, mamma, farmor,syster, svägerska, svärmor, x-fru x 2, x- sonhustru x 2, moster, faster, gammelmoster, gammelfaster,kusin, tremänning, fyr... bästavän, granne, arbetskamrat, lönearbetare, säkert har jag glömt någon. Bli inte ledsen, fyll i det som saknas.

Därför: Jag vill tacka livet.

2 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

världens bästa glömde du bort :)

pyrola sa...

...och mest unika och exklusivaste vän