söndag 26 juli 2009

Planering


Johansson trivs i sällskap med mina pelargoner.


Jag har börjat göra en grovplanering inför hösten. Det är som att packa resväskan inför en semesterresa. Lika förväntansfullt. Nå, vad har jag tänkt ägna mig åt? Konversationsengelska kan behövas för att kunna prata med barnens partners. ABF brukar ha det på sitt program.
Två gympakvällar i veckan planerar jag också in. Ett joggingpass, minst ska jag orka med. Bokkafe på tisdagar. Socialt umgänge med väninnor måste det finnas tid för. Någon liten stund måste jag spara till hästsvansspaning. Dessutom ska jag jobba med min novellsamling. Däremellan vill nog chefen att jag är på arbetet.

Om det regnar i morgon på sjusovardagen, kommer det att regna sju veckor framåt. (Årstidspraktikan) Så pass.

Inga kommentarer: