söndag 12 juli 2009

Hemma igen

Nu är jag hack i häl på mig själv för att hinna njuta färdigt av hemestern. Den blev hyfsat bra. Mellan 1-100 ca 89,5 eller närapå.

Kirunaresan var ingen nöjesresa. Min styvfars cancersjukdom är en oinbjuden gäst som skuggade tillvaron för oss. Han är liten som en sparv och flyger nog snart i väg. Livet består av många avsked när man är i min ålder.

Resan bjöd gullefjun på. Tur och retur Boden-Kiruna kostade tre kronor. Och det hade hon nog råd med. Men hon fick ligga i på tradera för att vinna auktionen.

Tjuvlyssnat på tåget: Två fransmän hade hört att det fanns allemang (reservation för stavningen) rats in Sweden. Alltså, de trodde att det fanns tyska råttor i Sverige. I själva verket hade någon pratat om allemansrätten.

På hemresan hade jag bl.a sällskap av en liten Malte. En glad herre på fem månader.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi var uppe i samma tid denna morgon.

pyrola sa...

Hoppas solen lyser gott o varmt på dig så här i sista matchminuterna av semestern, här solvräker det.

jennie sa...

hihi lika gammal eller ung som Lova =)