tisdag 14 juli 2009

Svammelstund

Åter på jobbet och förvånad över att ledigtiden försvunnit så fort. Inget att gräma sig över, jag trivs på mitt arbete. Fast...
Helst skulle jag vilja bli en känd författare som skrev klokt och intressant. Eller bara roligt. Absolut inget om kärlek eller kanske bara om det. Eller mord. En del kärlek har slutat med mord. Eller närapå. När jag har bestämt vad jag ska skriva har jag förmodligen blivit en författare. Kanke känd. Eller inte.
Jag kan även tänka mig att äga en liten vegetarisk restaurang. Eller stor. Med god vegetarisk mat.
Drömmar, vad ska man med dem till? På natten är de bra. På dagen skapar de bara förvirring.
Därför ter de sig onödiga. Utan drömmar stannar världen. Som om det skulle skada. Världen skulle behöva stilla sig något så även en tant som jag hinner ikapp sig själv.

3 kommentarer:

pyrola sa...

Drömmar, spröda vaniljkakor och dag/nattdrömmar behöver vi verkligen. Vad grått det skulle bli annars. Det enda jag säger upp abonnemanget på, är de där eviga issvarta drömmarna som maran kommer dragandess med.Tackolov inte varje natt, men...

pyrola sa...

Äh, blev konstigt med två s i dragandes, förlåt slarvet.

pyrola sa...

Tant? Ge sig! Du kommer att bli både känd författare och få 3 stjärnor i Guide Rouge på din framtida vegetariska restaurang. Slut på terrorkommenterandet för idag.