söndag 27 februari 2011

Omtapetsering


Skönt med några dagar med hyfsad temperatur. I går tog jag en hasamasajoggingrunda och kunde konstatera att kondition är en färskvara. Väl hemma kände jag mig megaduktig. Jag klarade tre stolpar. Alltså joggade tre och gick en i fyra kilometer. 3 september ska jag jogga en mil. Kanske. Man hamnar inte i fängelse om man promenerar tjejmilen. Men det är lite mesigt.

Jag har en hel pärm hemma med tapetprover som jag fått låna av målaren. Jösses, vilka ska jag ta? Hur sjutton ska jag kunna välja? Köket, hallen och vardagsrummet ska få sig en uppfräschning. Kanske måste jag beställa en frissatid för att passa in här hemma sedan. I morgon kommer min vän som har öga för tapeter, det är jag mycket tacksam över.

Tänkvärda ord för att lindra självömkan: "Om man ser stort på det, tar hela universum i beaktande, då är det ett undantag, ett gigantiskt undantag: Att vara vid liv".
Jepp.

Inga kommentarer: