tisdag 15 februari 2011

Grubbeltrubbel

Ibland börjar min dag tidigt. I dag kopplades hjärnan på klockan halv fyra. Grubbeltankarna aktiverades med automatik. Hit och dit och upp och ner ilade mina funderingar i en hastighet så synapserna glödde. Varför och därför förklarade krig mot varandra. Till slut fick jag nog och bryggde kaffe och tröståt två bregottmackor av bara farten.
Nej, jag är inte deprimerad bara lite slokande i själen.
Kanske för att jag är människa, eller för att jag börjar bli gammal. Eller båda delarna. Eller för att myelinet kring själen har vittrats sönder och nervtrådarna ligger öppna och skaver.
Emellertid har jag tagit mitt yogapass, mackorna gungar lugnt och tryggt i magen, just nu är det gött att leva.

På radion intervjuvas finske Penntti (varg?) som säger att Finland inte ska skicka vargvalpar till Sverige. Lite gulligt tycker jag trots att våra vargar behöver nytt blod.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Testar...

pyrola sa...

...men se. JAG LYCKADES!
Datalektikern kan åter kommentera din blogg :)