måndag 14 februari 2011

Måndag från min utkik

-34 grader utanför mitt fönster på morgonen. Tar aldrig vintereländet slut? Eller ska jag vara glad över att klimatet är som det ska häruppe i norden. Februari är normalt den kallaste månaden på året.
EU-parlamentets gummor och gubbar tvekar om ett beslut för att blockera barnporr på nätet i medlemsstaterna. Yttrandefriheten är hotad hojtar dom. En gång för länge sedan hörde jag en föreläsning om narkotika. Där var föreläsaren bestämd i sin uppfattning att om någon påstår att hasch inte är farligt att använda så brukar personen det med all sannolikhet själv. Av någon anledning tänkte jag just på de orden när jag hörde rapporten om EU:s åsikter om barnporr på nätet. Fy fasiken säger jag.

Hur ska man säga när det är alla hjärtans dag? God ...? eller Grattis? Strunt samma ha det gott denna dag och alla övriga. Varje dag ovan jord är en bra dag oavsett vilken.

Inga kommentarer: