tisdag 22 februari 2011

Paradistankar

Vulkanutbrott på Filippinerna, jordbävning på nya Zeeland, folkmord på demonstranter i Libyen och andra arabländer i Afrika och här ... sitter jag och piper om kylan. Skämmes borde jag. Jämfört med många andra lever jag paradisiskt. En insändare i dagens NSD gjorde mig uppmärksam på det. "Lever vi i paradiset? Enligt bibeln så är det när lejon och lamm lever sida vid sida. Och varför inte? Journalisterna på NSD och Kuriren jobbar sida vid sida. I många köpcentra finns Ica och COOP vägg i vägg. Men framförallt så har ju Gällivare och Malmberget gemensamt fotbollslag ..."
Hmm ... i Boden regerade Vänsterpartiet och Moderaterna sida vid sida. Dock blev Vänsterpartiet likt Adam och Eva utkastade ... ur paradiset?

-34 på morgonen Snart ska jag kasta mig ut i kylan, i friheten, i ... paradiset.

Inga kommentarer: