tisdag 26 januari 2010

Värmande

Jag vill ha en egen måne



Kul idé engelsmännen har, åtminstone på en del hotell. De har visst tänkt anställa levande sängvärmare!!! Hi hi. Jag kan både tänka mig att bli en sådan eller vara.
Krypa ner i någons säng och sprida min värme till den stackars frusne ...
Eller när jag själv vaknar i vargtimmen och känner mig eländig och stackars, ringa ett mobilnummer och så ...
En affärsidé i tiden.


Förr lät man hemlösa stackare i vårt land, bo i nybyggda hus för att de skulle värma upp dem och suga ur fukten. Sedan när allt var kirrat slängdes de helt sonika ut.
Hoppas att engelsmännen är humanare.

Idag har jag hunnit både tvätta, gympa och jogga. Vilar mig nu i form innan jobbet.

1 kommentar:

Doris sa...

Ida!!! kolla nu din mors sängvärmartankar, vi får väl hoppas att det är i en hygglo frusen kirunabos säng hon kryper ner, eller?