måndag 4 januari 2010

Klämmigt värre.

Mammalängtan

Klämdagar= när många är lediga mellan helgerna och andra inte = jag. Mina dagar sitter aldrig i kläm. Vi är många som arbetar både helgdagar och aftnar. Nä jag klagar inte, men ibland verkar det som om ALLA är lediga och hasarmasar sig fram i favvomorgonrocken och svandunstofflorna mellan julafton och trettondagen. Jag ville bara tillrättalägga missförståndet.

Bokföringen är på gång och jag trodde att jag var klar men att det ska vara så faselikens tjorvigt att få till ...
Sedan ... ska jag bara vara en lycklig idiot.

3 kommentarer:

pyrola sa...

Underbart! Nu ska jag ta på mig svandunstofflorna, o fortsätta att hasamasa.

Gittan sa...

Härligt.

Anonym sa...

Ja, jag har fårskinnstofflor, och det behövs här på Thulegatan. Jag ska hasa och förbanna att de tog bort kakelugnen/vedspisen här någon gång kanske på 50-talet!