onsdag 20 januari 2010

Match

156 dagar till midsommarafton



Morgonen är ljussvart. Första halvlek på året känns trevligare än efter sidbytet. Så är det nog med livet också. Jag är inne på livets andra halvlek, även om det är mycket av "speltiden" kvar kan jag känna att jag kroknar och behöver vila på avbytarbänken. Det är bara det att det inte finns någon annan spelare att sätta in i mitt ställe.

Nej, jag ångrar iiingenting, sjunger Zarah Leander (???) eller någon annan jag minns inte så noga. Det är också något som sker i andra halvlek, en galopperande minnesförlust. Nej, jag ångrar inget MEN hade jag fått ändra på något hade jag pluggat flitigare.

Dagen ska ägnas åt gardinbyte och lite småpyssel kring mor.
Gårdagen tillbringades till en del med min goda vän, Lena, och hennes goda pajer.

Ja, andra halvlek är lite stillsammare än första men än går det att göra mål.

Inga kommentarer: