fredag 22 januari 2010


Lite Kiruna

Vad sjutton har hänt? Barnen i Norrbotten vet inte hur de ska äta, sova eller leka!!! Enligt radionyheterna i vart fall. VARFÖR??? Stackars arma barn som tydligen lever i en total förvirring. Kan det verkligen vara så illa i vår upplysta tillvaro och med matlagningsprogram i varje tevekanal och DESSUTOM I RADION. Jösses, något har blivit alldeles fel.
Annat var det på den svartvita tiden när jag växte upp. Trots att nästan varje mamma kokade saft på saturnusessens med bautamycket socker och dessutom sötade både makaroner och potatismos, så blev nästan ingen överviktig därför att nästan varenda unge flängde omkring från tidig morgon till sena kvällen. Det hann inte fastna något överflöd på de arma barnkropparna. Dessutom krånglade inte nattsömnen heller för när kvällen kom slocknade alla av utmattning
Gack och gör sammanledes är mitt råd.

I dag inleder jag min jobbarhelg, den ger också mig god nattsömn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har absolut rätt! När ser man ungar spela brännboll på gatan eller leka knutgubbe. Nu ska allt vara organiserat och föräldrarna skjutsar hit och dit. Nog hade vi roligare i vår ungdom, och inte blev vi feta av Saturnussaft och socker i både det ena och andra!