lördag 12 september 2009

Osolidaritet


I vintras eller i våras jag kommer inte så noga ihåg, fördömde jag COOP för att de sålde Israelisk avvocado. Självklart införde jag en personlig bojkott. Jaffaapelsiner får inte komma hem till mig så icke heller sojakorvarna från Hälsans Kök eftersom de tillverkas i Israel. Det är väl det minsta jag kan göra i solidaritetens namn. Lika förbaskat bidrar jag till Isrels övergrepp på det palestinska folket. Mina pensionspengar som förvaltas av första AP-fonden, investeras i det israeliska vapen- och elektronikföretaget Elbit Systems som används till att bevaka palestinier. Och som är djupt involverat i murprojektet. Det är då själva faa...
Tack Arbetaren som ger mig detta till livs.

I morse körde jag två träningspass av bara farten. Sedan Luleå med en konstrunda i Kulturens hus. Där för övrigt Margareta Sarri och Peo Ask presenterade sina senaste. Jag gjorde ett stödköp. Margareta har jag läst tidigare medan Peos böcker är obekanta. Klockan är inte femton slagen och kropp och själ är mätta och belåtna. Vad i jösse namn ska jag göra resten av dagen?

2 kommentarer:

pyrola sa...

Hört talas om fenomenet "ta det lugnt""? Är det samma Margareta Sarri som varit lärare på folkhögskolan här?

Gittan sa...

jag vet faktiskt inte om hon varit lärare. Hon bor inte i Kiruna nu.