onsdag 16 september 2009

Grattis!


I morgon för 23 år sedan föddes han, min mitt i mellan. Säkert på minuten nio månader efter inflytten i min livmoder. Jag tror inte att han någonsin kommit för sent till någon skollektion eller annat möte. I morgon blir det inte någon choklad med grädde och presentregn på säng men jag tror att han kan fylla år ändå.


Hösten stressar inte i år. Här har varit flera sommarliknande dagar. Hittar man inget annat att vara glad över duger detta bra.

Konjunkturinstitutet vill se låga löneökningar i avtalsrörelsen. Tror jag det. Men jag tror mig veta att många inte håller med. Jag är en.

I kväll väntar ett styrkepass, och sedan ett trevligt besök.

2 kommentarer:

Doris sa...

Nu blir jag nyfiken...och du tar det väl lugnt på styrkepasset...så du orkar vara trevlig...

a diary full of love letters sa...

visst skypar vi sen? alltså, om ca 12 timmar, ikväll för dig men imorgon för mig? :) dvs torsdag, hur som helst. kring 20-tiden! puss mamma