torsdag 3 september 2009

Kringelkrångel

Väskan står halvpackad i hallen. Snart reser jag i väg igen. Denna gång norrut, till Kiruna. En sorgeresa, på lördag ska vi ta avsked av min styvfar. En tröst är återseendet med släkten.

Nästa släktträff hoppas jag blir kring ett bröllop. Det finns ett antal tänkbara par som står på väntelistan.

Jag har stigit upp mitt i natten för att vara med när SJ har auktion på sina biljetter. Kanske fixar jag det utan support. En tokgrej egentligen, men kan jag spara en slant så...

En timme senare, och tjorv och krångel och tjorvtjorv med kontonummer och mobilnummer och... men, jag lyckades ändå fixa en enkel till Kiruna för 51 kronor. Nu sitter jag matt och svettig, men NÖJD.


2 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

grattis lilla mamma!
"you nailed it" som man säger här borta :)

Gittan sa...

fast när jag skulle hämta ut biljetten på den där fiffiga biljettautomaten du vet, så visade det sig att jag klickat för mobilbiljett.