onsdag 23 september 2009

Lite av varje

Bild från google


Solen klev upp ur "havet" precis när jag rundade kurvan bakom kyrkan. Tveksamt kapitulerade mörkret och drog sig tillbaka.Plötsligt kände jag mig lycklig där jag gick med en vänligt sinnad vind som pustade på mig. Lite rusig ville jag kyssa morgonen.

Andfamiljen hade även den vaknat före ottan. Yrvakna vaggade mamma och pappa and och alla deras andbarn, i vattnet. De kvackade trevligt till mig när jag passerade.

Butikerna slänger bort 100 000 ton ätlig mat om året. Till ett värde av två miljarder kronor.
Vad är det för tokfransar som bestämmer det? Man borde kunna göra på ett bättre sätt.

Nalle Puhs ord kan passa in här;
"När en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat".

Jag tror att det finns folk som har ludd i båda öronen.