söndag 20 september 2009

Pappersarbete

Kirunatrappor


Länge har betalda räkningar legat och desperat ropat på att bli bokförda och få komma in i pärmen prydligt och ordentligt. Men jag har fjärmat mig och bevekat min latmask. Det blir så förfärligt rörigt kring mig när jag umgås med papper. MEN NU är det fixat. En timme tog det. Min modra knorrade och höll på att falla ut i ett hyseriskt anfall, dock lyckades jag calmera mig efter att ha hyperventilerat i en slags fyrkant. Det tossiga i det hela är att uppdraget som kassör är frivilligt och ett förtroendeuppdrag. Mina kamrater visste nog inte att de valde bocken till trädgårdsmästare.

Veckans citat:
"Politikens och mänsklighetens öde formas
av människor utan storhet och ideal.
De som har storhet inom sig börjar inte med politik"
Albert Camus

Inga kommentarer: