måndag 10 augusti 2009

Vattenbrist

I dag avgörs det, hör här: Om solen skiner klart på "Larsmäss" (10 augusti) kan man vänta en mild höst men sträng vinter. Morgonsolen är dold av myckna moln som ger en föraning om regn, vi får nog en hyfsat mild vinter. Om min Årstidspraktika har rätt.

"Min fontän" har tagit semester. Borta är den pigga vattenkaskaden som gör min utsikt så trevlig. Åtgärda den genast. Någon. Den ingår för övrigt i min hyreskostnad. Åtminstonde betalar jag gäna en och annan tjuga för den.

Tvättmaskinen jobbar nere i källaren, under tiden ska jag göra en hälsoinvestering i form av en joggingrunda. Light.

1 kommentar:

a diary full of love letters sa...

men, hur vintern ska se ut har vi ju redan fått se på rönnbärsträden.
det blir en riktigt kall vinter, med inte så mycket snö!