tisdag 25 augusti 2009

Morgonfundror



Idafina Gullefjun


I förtid ska jag nu börja plocka ut min pension. Pappret är ifyllt. Ska bara postas. MEN hur gick det till? Att jag blivit så åldrig. Milde tid, pension, låt vara att jag tjuvstartar men ändå. Inifrån har jag knappt lämnat tonåren. Kanske det går att bli gammal lite i efterhand trots att pensionspengen betalas ut i förskott. Är det förbjudet eller... Jag skulle inte bli förvånad om det finns krav på att man ska vara panchisstylad.

Döden har ovälkommet gästat oss två gånger under kort tid. Jag värjer mig vid tanken om min egen begränsade vistelse här på jorden. Men vetskapen om att den är begränsad får mig ändå upp ur sängen om morgnarna. Gullefjun ängslas, och jag känner ångest kring att min fina mamma en dag ska dö. Döden känns omodern i vår teknologiska värld. Kanske kunde någon klok person uppfinna en lightvariant.

3 kommentarer:

Doris sa...

Har nu läst ikapp mig i din blogg och känner dina tankar och känslor.Gläds åt dina bilder och poetiska krummelurer.

Hoppas verkligen att du hittat STOCKHOLMSKARTAN annars har jag en (egen) som du kan låna. Känner annars en oro inför tjejmilen m.m...

Vad är nu det här med pensionen??? det är långt kvar till 108 !!!

Kramar till dig från mig.

pyrola sa...

Lightvarianten ÄR uppfunnen... känner mig ofta halvdöd.

Gittan sa...

Herregud Lena, kom hit så firar vi likvaka =)