söndag 23 augusti 2009

Rosor



Vibbyn-pion och Ringvägs-ros

Jag är verkligen road av att lyssna på radion under mina promenader. Jag har en liten Sony som är ovärdelig. Så liten men med ett perfekt ljud. Ja, ibland får jag finlira lite på inställningen men för det mesta så... I morse var det en man från Sundsvall som kåserade, om sitt liv tillbaka och framåt. Han är 86 år och pratar bl.a om hur han motionerar både kroppen och knoppen. Jag blir verkligen taggad av sån´t. Sedan hörde jag en annan man i ett annat program benämna en 90-åring som fyrtiotalist. Det blev väl ändå lite fel. Så åldriga är inte vi som är födda då. Även om jag från i år har rätt att börja nagga på pensionen. Förtida uttag stavas det till.

Jag har semester nästa vecka. Det är inarbetad tid liksom pensionen är inarbetade pengar. Fiffigt.

Inga kommentarer: