måndag 10 augusti 2009

Ordning och oreda


Min rosa fontän

Jag blev hörsammad. Av tekniska förvaltningen eller något magiskt vattenväsen, hur som helst kastar nu min fontän glada vattenkaskader rakt upp mot den ljusgråa skyn som omger oss i dag. Allt är som vanligt. Det känns tryggt.
En god frukost blev belöningen efter min morgonrunda. Jag lyxade till måndagen lite med vaniljyoghurt och juice. Lite rester som gullefjun lämnat.
Dagen ska användas till att bringa ordning och reda i mitt hem. Änglatofflor ska städas undan och tidningar ska bäras ut. Jag har prioriterat annat än städning den senaste tiden. Eller så har det varit för varmt. Men nu...
Mitt reselakan inhandlat från Sidenselma har försvunnit på en okänd resa. Hur går det till när saker försvinner från ens linneskåp? Tänk om man fått se när det svävade ut i natten.

Inga kommentarer: