onsdag 26 augusti 2009

Restankar


"Min" fontän

Jag har köpt en ny stockholmskarta. Av god kvalitét som inte låter sig sugas in i något stort svart hål. Det är roligt att studera kartor. Vare sig de är över Stockholm, Kungsleden, eller Kanada. Man kan göra långa billigresor med hjälp av sin egen fantasi. Det bästa med sådana tripper är att man får sova i sin egen säng när natten kommer.

Gullefjun håller som bäst på att packa om sin jättepackning. Prioriteringar måste göras eftersom alltför många brahasaker slunkit ned i den stora väskan och bidragit till övervikt av bagaget. Men vad ska lämnas, vad måste bara med?
Prioriteringar är inte det lättaste att göra i livet. Vad ska väljas bort när något ska läggas till?
Önskvärt vore det med någon ångerknapp. Eller en sorts återställningsfunktion.
Johansson har slutat knorra vid påslagning. Är det bra eller dåligt?
Jag saknar annars det godmodiga morrandet, det kändes lite välkomnande.

Dagen är fortfarande under planering.

2 kommentarer:

Doris sa...

Kanske att jag känner mig lite lugnare nu...jag menar du har väl snurrat runt Sturebadet nog många gånger, eller???

Gittan sa...

Men... det hör väl till, eller?