fredag 7 oktober 2011

Snöfritt

Sista semesterdan för denna gång. Utvilad, mja, solfärgad, ja. Så till den milda grad att hakan flagnat en aning. Har väl satt den i vädret i den Turkiska solen. Inte för att jag är särskilt mallig. Bara lite och i så fall över "min" aktivitetspark som blev invigd i går. Visserligen har alla glömt vems idé det var men strunt samma. Den står där och är tillgänglig för oss alla åldrisar som vill hålla våra arma kroppar smidiga på "livets upploppssträcka".
I helgen har en mässa anordnats för 55+ här i Boden. Där kan väl en 63+ få en och annan input på skojsigheter. Jag tar en koll i morgon. På söndag ska jag ... hjälp ... hur tänkte jag ... göra entré i en ... hårdrockskör!!! Stackars dom övriga oskyldiga körmedlemmarna. Men det är en av höstens utmaningar och jag kan ju skylla på åldern om det "skiter sig".

Även sommaren flagar av, i Kiruna har det snöat rejält. Villintevillintevillinte!!!

1 kommentar:

pyrola sa...

Lite illa att inte parken blev döpt efter dig, Aktivitetsparken, nää... Gittans park. Mycket bättre. Lyssnade intensivt via transistorn både i förrgår och igår om din park. Väntade att de skulle intervjua dig, fast näääädå... int´nån frågade dig nåt.
Stick fram hakan du! Och glädjs åt parken och sången. Väntar spänt på hårdrockssångdebuten :)