fredag 14 oktober 2011

Ögon

Åh, nu är det möjligt, eller kanske, nästanmöjligt att få nya ögon. En del av dem rättare sagt. Jag har beställt tid för en konsultation på en ögonklinik i grannstan. Hoppashoppashoppas!!! Tänk att få slippa glasögon! Tänk att ha fri sikt under heeela vinterpromenaden. Inga isiga glasögon mer. Tänk att kunna läsa böcker på kvällen utan att ögonen går i kors efter två och en halv sida. Tänk att att kunna hoppa och studsa på gympagolvet utan att brillorna halkar ned på näsan. Tänk ...
Fortsättning kring detta följer ... 14 dagar kvar innan ögonläkarbesöket.
I dag kommer bästaLena och gör en weekend hos mig. Trevligt ska det bli.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Önskar av hela mitt hjärta att du ska slippa brillorna. Hoppashoppashoppas gör jag med dig. Tänk, vad jag tar allt för givet! Ser som en örn (nåja) på håll, behöver bara läsglasögon. Ska försöka sluta gnälla över bagateller och koncentrera mig på det jag faktiskt har, alternativ slipper...
Och vad jag definitift har är världens bästa bästis! Bara några timmar kvar nu.

Gittan sa...

Du är så välkommen.