tisdag 18 oktober 2011

Nog

Förtvivlan


Nej, jag har inte blivit färdig med Juholthistorien än känner jag. I dag skriver man på ledarplats i NSD om dom luddiga bidragsreglerna i riksdagen när det bl.a gäller bostadsbidrag. Jag menar att dom får vara hur luddiga som helst men någon av dom 349 ledamöterna som en gång i tiden fått sitt uppdrag för att personen i fråga är lite "bättre" än oss övriga knickedickar, borde ha slagits av tanken "kan detta vara riktigt"? Någon av dessa personer har kanske vid ett eller annat tillfälle brottats med försäkringskassans blankett och dyrt och heligt intygat äktheten i sina inlämnade uppgifter, och då reflekterat och jämfört riksdagens generösa bidragssystem. Och viftat med handen i plenisalen och ... Jag menar att det borde inte finnas några extrafack i den statliga börsen som endast är till för riksdagsmänniskorna. Nog nu!
Och borde inte även riksdagen dra ner på sin verksamhet. Ju mindre gubbar och gummor där borde leda till mindre bråk och stök och skvaller. Så är det på alla andra arbetsplatser.

I dag börjar stora avfrosseriet efter några festdagar.

2 kommentarer:

Malin L sa...

Har du ingen kontakt-mailadress ?

Gittan sa...

birgittaaxelsson@telia.com är min mailadress.