onsdag 26 oktober 2011

Ögonblick

Provar att vara brunögd en stund med hjälp av Idafinas kamera.

Jajamensan, det ska visst gå att fixa till min syn. Efter den åttonde december ska jag kunna se klarare på min tillvaro. Kanske på andras också vad det anbelangar. Kanske jag kan ställa mig och mina nya ögon till förfogande för att styrsla till det i riksdagen. Med min förhoppningsvis skarpa blick kommer jag att kunna tyda hyresbidragsblanketterna riktigt så att det rätt ersättning betalas ut. Jag hjälper gärna till.
Ögonreparationen kostar en hel del pengar. Lägst 46000 och högst 52000 kronor. Jag får lägga upp en studentbudget när det gäller mat och annat och dra in på resandet. Borde kunna få en slank figur på kuppen. Bara vinster alltså.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Grattisgrattisgrattis! Tänk, vad du ska kunna käka blängsylta och kasta onda ögon, granska och analysera! Detkan du redan, fast nu blir det utan brillor... men, dina ögon skall förbli blå. Lika blå som ditt Hav.

Doris sa...

Men du vad skönt att du kan fixa din skarpsyn, fast du ser förstås skarp ut med snygglasögonen...också.