måndag 29 augusti 2011

Ledarbyte

Sossekvinnorna bytte ordförande i helgen, Lena Sommestad fick fler röster än den förra, Nalin Pekgul. "Vi måste bredda kvinnofrågan och få in ekonomin" säger Lena Sommestad med glöd i röst och ögon. Men vad har den förra gjort då? Och vad sjuttsiken är en kvinnofråga? Att det råder ojämställdhet i vissa jobb, samhället i stort, i hemmen och världen, vet jag. Men det är för tusan ingen specifik KVINNOFRÅGA! Det är en SAMHÄLLSFRÅGA! Att isolera skola vård och omsorg till enskilda frågor för kvinnor är att göra små konserver av det hela. Som har bäst-före-datum långt in i framtiden. Och vad menar hon med "att få in ekonomin"? Kanske att vi ska få bort girigbukar till bankdirektörer som snor åt sig av mina sparpengar. Eller stoppa alla bonusar som delas ut till chefer i statliga företag. Eller är hon så tuff att hon menar att vi ska få till en rättvis fördelningspolitik i världen så ingen behöver svälta? Tja vad vet jag. Häftigt i så fall.
Om jag får ge ett råd till Sossarna, och det får jag eftersom det här är min blogg, skrota kvinnoförbundet!!! Det är stenålders och funkar dåligt! Sossetanter, ge gubbarna på tafsen, ta för er och var listiga så blir det "Nån jävla ordning" även i ert parti.

Inga kommentarer: