torsdag 25 augusti 2011

Penningabrist

Nä vetnån vad!!! Hur har ni nu räknat? Har vi slösat med pengarna igen eller har någon räknat fel?
Kommunbörsen har flera tomma fack efter sommaren. Hur sjutton gick det till? Och varför i hela fridens namn kan ett underskott på flera miljoner bli en överraskning för socialförvaltningen?
Kanske dags att tillsätta en god man att sköta om den kommunala ekonomin. Jag är duktig på att få små inkomster att räcka till. Men så är jag också realistisk när jag gör upp mina planer. Jag räknar inte bort faktiska kostnader. Hyran ska ju betalas varje månad fast jag kanske hellre gjort annat för dom pengarna. Jag kan inte heller köpa kläder för matpengarna. Enkel matematik som borde fungera även i kommunen.
Ser i tidningen att bistertider väntar för oss som arbetar i ytterkanterna. Uppsägningar och vikariestopp väntar oss som ger omsorg och stöd till stadens gamla och sjuka. Som vanligt är administrationen en fredad zon.

1 kommentar:

Lena sa...

Håller nog med dig Gittan där. Räkna lärde man sig när man flyttade hemifrån. Att allting kommer som en överraskning upphör aldrig att förvåna. Förmyndare, var en strålande idé.
Lena