söndag 21 augusti 2011

Söndagsbjudning

Kanadastenar

Ledig efter tio arbetsdagar i sträck. Vem har trollat bort alla vikarier? Nåväl, just i dag är jag stark semestervilan har gjort kropp och själ som ny. Sockerflingorna med föräldrar ska gästa mig på söndagsmiddag. Även min forne livskamrat är bjuden. Jag har skördat lite av potatisen den ska kokas med varsam låga eftersom den verkar vara en skör sort som gärna faller sönder. Till den blir det en redig köttfärslimpa med sås, Tofu för mig och den som vill, morötter och blomkål blankade med smör som nyttigt tillbehör. En köpeskaktårta med grädde ska jag servera till efterrätt. Trevligt och rörigt blir det i mitt kök.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Låter som en genuint trevlig söndagsmiddag :)Wish I was there. Hur är med ordet "där" in English? Heter det there eller tere? Äh, spela roll som vår yngre generation säger.
Hur i allsin dar kan du rulla på din blå pilatesboll och samtidigt "förkorva" dig i The hard English language? Bra gjort, främjar även simultankapaciteten.

Doris sa...

Och jag kan se dig där ute "i vida världen" med pilatesbollen under armen och luftpumpen i handen redo att fylla bollen med luft och ta plats på den och så, vips flyter de engelska språket lätt som en plätt...Du, jag tycker du är toppen, kram.